COVID-19

Covid-19 maatregelen

Beste gast 

Ghent River Hotel stelt hoge prioriteit aan de gezondheid en de veiligheid van onze gasten en medewerkers. We doen er alles aan om risico’s op besmetting en verspreiding te voorkomen. Om u zo veilig mogelijk te kunnen ontvangen zijn wij volledig aangepast aan de nieuwe situatie. De richtlijnen en de aanbevelingen van de Belgische overheid worden opgevolgd om u een onbezorgd en veilig verblijf te kunnen garanderen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij als hotel hebben genomen alsook enkele regels die wij vragen aan onze gasten om op te volgen.

Wat wij doen om uw veiligheid te garanderenWat wij vragen aan u om de veiligheid te garanderenMINIBAR

Mogen hotels open zijn?
Ja, volgens de richtlijnen van de overheid is het toegestaan om hotels geopend te hebben. Sinds 8 juni mogen alle logiesvormen (hotels, B&B’s, campings, vakantiewoningen ...) terug open. 

Mogen restaurants gevestigd in hotels open zijn?
Ja, eet- en drinkgelegenheden in hotels mogen geopend zijn ten behoeve van hotelgasten. Dit is eveneens opgenomen in de noodverordeningen van de verschillende veiligheidsregio’s.

Vanaf wanneer mogen Belgen terug in eigen land reizen?
Vanaf 8 juni mogen Belgen terug uitstapjes in België maken, voor één of meerdere dagen. 

Vanaf wanneer mogen toeristen terug van en naar België reizen?
Vanaf 15 juni opent België zijn grenzen voor reizen vanuit de Europese Unie, met inbegrip van het Verenigd Koninkrijk en de vier andere Schengenlanden (Zwitserland, Liechtenstein, IJsland en Noorwegen). Elk land beslist weliswaar zelf of het zijn grenzen al dan niet opent. Om de situatie in een specifiek land te kennen, is het aangewezen de officiële websites van het land zelf of van Buitenlandse Zaken te raadplegen. De voorwaarden voor reizen buiten Europa zijn per 08/06/2020 nog niet duidelijk.

Is het bezoeken van een hotel veilig?
Ghent River Hotel heeft het hotel ingericht conform de richtlijnen van de Belgische overheid. We hebben er alles aan gedaan de risico’s tot een minimum te beperken.  

Is het mogelijk om gerechten en drankjes van de kaart te bestellen op mijn hotelkamer?
Ja, dat is mogelijk. Ghent River Hotel biedt roomservice aan en werkt samen met restaurant Savarin hiervoor. 

Kan ik nog steeds gebruikmaken van het ontbijtbuffet in het hotel?
Ja, uiteraard kunt u bij ons ontbijten. Enkel bieden wij u, vanwege de hygiëne maatregelen, de mogelijkheid aan om te kiezen voor een ontbijt in onze ontbijtruimte of een ontbijt om mee te nemen. Het ontbijt is in buffetvorm maar wordt opgediend door de medewerkers en met respect voor de sociale afstand van 1.5m.  Het hotel vraagt u om een mondmasker te dragen bij het betreden van de ontbijtruimte. 

 

 

Hoe weet ik welke faciliteiten er per hotel geopend zijn?
De faciliteiten in onze hotels zijn beperkt beschikbaaar.

Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn niet toegelaten.

Kan het zijn dat de hotels opnieuw sluiten?
Nee, reeds geopende hotels blijven open zolang de situatie gunstig is en de gezondheid van de gasten en werknemers gegarandeerd kan worden.

Kan ik een musea bezoeken in Gent? 
Musea en culturele bezienswaardigheden, zoals historische gebouwen, zijn sinds 18 mei 2020 opnieuw open onder strikte voorwaarden. Vraag gerust aan onze receptie meer info naar de openingsuren en eventueel het boeken van jouw bezoek. Zij zijn hier om jou te helpen.

Kan ik elektronisch betalen? 
We raden dit sterk aan om zoveel mogelijk elektronisch te betalen. We voorzien ons op contactloos of elektronisch betalen (indien je toch met cash wil betalen, gelieve pasmunt te voorzien) en dit telkens bij check-in.

Hoe geraak ik tot aan het hotel? 
Alle informatie over hoe je tot bij ons kan geraken, vind je hier:https://ghent-river-hotel.be/nl/p/ligging

Let wel op: wens je het openbaar vervoer te gebruiken en ben je ouder dan 12 jaar, dan ben je verplicht om een mondmasker te dragen in alle stations, aan de haltes en op bus en tram.

Ik ben verkouden of hoest, kan ik dan op de dag van aankomst mijn boeking wijzigen?
Ja, u kunt tot op de dag van aankomst uw boeking wijzigen via de Receptie van Ghent River Hotel op 003292661010 en uw datum veranderen naar keuze. In het geval dat de nieuwe datum of bestemming duurder uitvalt dan de oorspronkelijke boeking zijn wij genoodzaakt dit verschil aan u door te rekenen. Deze garantie is alleen geldig op boekingen die gemaakt zijn via historichotelsbelgium.com of onze hotelwebsites.

Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen? 
Om u gerust te stellen in deze onzekere periode, biedt Ghent River Hotel u de mogelijkheid om kosteloos te annuleren tot 48H voor aankomst. U kan steeds uw boeking kosteloos omzetten naar een latere datum.